Polityka Prywatności

Klauzula informacyjna RODO
dla klientów i kontrahentów sklepu „Port Meble” w Wieluniu

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako: „RODO”, informujemy zasadach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez firmę Port Meble Krzysztof Gruszka w Wieluniu:
1. Na początku, informujemy, że danymi osobowymi są wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, a możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną; pamiętaj, że często jedna dana, tak jak ulica zamieszkania, czy kolor oczu – same w sobie nie stanowią danej osobowej, dopiero kiedy zestawimy je z inną informacją, taką jak imię, czy nazwisko możliwa będzie pełna identyfikacja;

2. Administratorem Twoich Danych Osobowych (dalej jako „ADO”) jest Krzysztof Gruszka, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Port Meble Krzysztof Gruszka z siedzibą w Wieluniu (98-300), przy ul. Cichej 3a.

3. Z ADO możesz skontaktować się za pomocą następujących kanałów komunikacji: adres e-mail: kontakt@portmeble.pl; telefon: + 48 692 399 967.

4. ADO samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania Twoich danych osobowych;

5. Przetwarzanie Twoich danych osobowych następuje wyłącznie w zakresie koniecznym dla wskazanych poniżej celów tego przetwarzania, a zakres przetwarzanych danych osobowych jest ograniczony do minimum danych, które są niezbędne do realizacji celu. Nie przetwarzamy danych osobowych, które nie pozostają w związku z celami, dla których je przetwarzamy;

6. ADO przetwarza Twoje dane osobowe w następujących uzasadnionych celach, przez okresy wskazane poniżej:

Jaka jest podstawa prawna przetwarzania Twoich danych i cel przetwarzania?
Umowa –
– art. 6 ust. 1 lit. b RODO

W przeważającej ilości przypadków, przetwarzamy Twoje dane osobowe w związku z czynnościami poprzedzającymi zawarcie z nami umowy lub też realizacją już łączącej nas umowy. Jeśli jesteś naszym klientem lub potencjalnym klientem, przykładowo będą to czynności związane z dokonaniem przez Ciebie zamówienia oferowanych przez nas towarów takich jak meble, lampy lub inne, które aktualnie znajdują się w naszej ofercie czy też udzielanie informacji za zadane przez Ciebie pytania związane z warunkami przyszłej umowy. Będą to wreszcie czynności związane z wykonaniem już wiążącej nas umowy, czyli dostarczeniem towaru, zapłatą za niego czy też ewentualnymi reklamacjami.

Jeśli zaś jesteś naszym dostawcą czy usługodawcą, będą to czynności związane w oferowaniem nam Twoich usług czy innymi czynnościami dokonywanymi na Twoje żądania czy też realizacją zawartych pomiędzy nami umów handlowych i innych.

Pamiętaj, że przekazujesz swoje dane dobrowolnie, jednak ich nie podanie może spowodować niemożliwość zawarcia lub wykonania Umowy.

Nasze obowiązki prawne –
– art. 6 ust. 1 lit. c RODO

Twoje dane będziemy przetwarzać również w związku z koniecznością wykonywania przez nas obowiązków wynikających z prawa. Takie przetwarzanie nie jest zależne od nas, ale musimy go dokonywać, gdyż tak stanowi prawo.

Przykładowo będą czynności związane z prawidłowym wymaganym przez prawo prowadzeniem, ewidencjonowaniem dokumentów sprzedażowych i ich przedkładaniem na żądanie odnośnych władz czy organów i inne obowiązki rachunkowe czy podatkowe. Będą to również czynności rozpatrywania zgłoszeń z zakresu rękojmi.

Twoje dane zamieszczone w dokumentach sprzedażowych (zamówieniu, czy fakturze VAT) są przez nas przetwarzane ze względu na to, iż przepisy prawa nakazują właściwe dokumentowanie transakcji sprzedażowych oraz wskazują zakres danych, który na musi się na nich znaleźć.

W przypadku wystawianie faktur VAT, obowiązek podania danych osobowych wynika z przepisów prawa, dlatego ich nie podanie będzie podstawę odmowy wystawienia faktury, a podanie nieprawdziwych danych może skutkować kontrolą skarbową czy niemożnością rozliczenia faktury.

Twoja zgoda –
– art. 6 ust. 1 lit. a RODO

Może się okazać, że Twoje dane osobowe będziemy również przetwarzać na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody dotyczącej konkretnego celu przetwarzania. Z tej podstawy korzystamy w konkretnych i wyraźnie przez nas wskazanych przypadkach.

W oparciu o tę podstawę możemy przykładowo przetwarzać Twoje dane:

– w przypadku Twojej wizyty w naszym salonie meblowym i chęci zakupu oferowanych produktów, które wymagają złożenia i realizacji zamówienia – będziemy wówczas prosić Cię o podanie danych potrzebnych nam do złożenia zamówienia (zawarcia z nami umowy sprzedaży), wystawienia dokumentu sprzedażowego, skontaktowania się z Tobą w przypadku realizacji zamówienia lub poinformowania o dostępności interesujących Cię towarów;

– abyś mógł nawiązać z nami kontakt, np. poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na naszej stronie internetowej (o ile jest on dostępny) lub poprzez pocztę elektroniczną e-mail czy telefon;
– w celach marketingowych,
– na potrzeby wyrażenia przez Ciebie opinii na nasz temat;

Nasz prawnie uzasadniony interes –
– art. 6 ust. 1 lit. f RODO

Twoje danych osobowe przetwarzamy również w oparciu o nasz (czyli ADO) prawnie uzasadniony interes. Przy czym należy wskazać, że „prawnie” uzasadniony interes, nie oznacza tego, że musi to być interes wynikający z konkretnego przepisu prawa.

Przetwarzamy Twoje dane osobowe w zakresie następujących naszych interesów prawnych:

– prowadzenia badań satysfakcji klienta,

– prowadzenia działań marketingowych w oparciu o tzw. marketing bezpośredni, w tym przesyłanie newsletterów;

– dochodzenia roszczeń lub praw albo ochrony przed zarzutami czy działania naruszającymi nasze interesy, np. wizerunek czy dobre imię;

– realizacji umowy zawartej przez nas z inną osobą/podmiotem, w przypadku kiedy uczestniczysz w wykonaniu takiej umowy lub zostałeś wskazany jako osoba do kontaktu;

– procesu odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie (np. za pośrednictwem adresu e-mail czy też portali społecznościowych, a także utrzymanie tej komunikacji lub wykonanie czynności wynikających z treści tej komunikacji, w tym udzielanie odpowiedzi w zakresie godzin funkcjonowania sklepu, sposobu dokonania zamówień, zgłoszenia zastrzeżenia itp.

– jeśli odwiedzasz naszą stronę internetową –

Pragniemy Cię zapewnić, że każdorazowo przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowe na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, dokonujemy analizy i próbujemy wyważyć nasz interes oraz potencjalny wpływ na Twoją osobę (pozytywny jak i negatywny) danej czynności przetwarzania. Nie będziemy przetwarzać Twoich danych w przypadku, kiedy nadrzędny charakter wobec naszych interesów będą miały Twoje interesy lub przysługujące Ci podstawowe prawa lub wolności.

7. Twoje dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom takim jak: podmioty świadczące na rzecz ADO usługi zewnętrzne (informatyczne, wsparcia technicznego, księgowe, doradcze), podwykonawcy usług na podstawie stosownych umów powierzenia, dostawcy towarów, a także podmiotom i organom publicznym w przypadkach wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa.

8. ADO nie przekazuje Twoich danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

9. Okres przetwarzania Twoich danych osobowych kształtowany jest przez:
a. okres realizacji umowy,
b. po upływie okresu wskazanego w lit.a., przez okres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym do czasu upływu terminów przedawnienia wzajemnych roszczeń wynikających z zawartych umów sprzedaży (co do zasady 2 lata) lub innych zdarzeń prawnych (czyny deliktowe max. 6 lat), a także przez okres obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych, prowadzenia ksiąg rachunkowych, i dokumentacji podatkowej (co do zasady 5 lat);
c. przy marketingu własnych produktów i usług do czasu wniesienia sprzeciwu lub rezygnacji z newsletter,
d. przy przetwarzaniu na podstawie zgody do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pośrednictwem formularza albo adresu e – mail lub do czasu cofnięcia zgody, jeśli nastąpiło wcześniej.

10. Jeśli podstawę przetwarzania Twoich danych stanowi wyłącznie Twoja zgoda, masz prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie, co jednak nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy na podstawie Twojej zgody przed jej cofnięciem. Aby cofnąć zgodę skontaktuj się z ADO, zgodnie z danymi zawartymi w punkcie 3.;

11. Masz prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do bycia zapomnianym, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

12. Ponadto, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją przysługuje Ci prawo do wniesienia, w dowolnym momencie, sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, jeśli przetwarzanie następują w oparciu o art. 6 ust. 1 f). ADO nie będzie mógł już przetwarzać Twoich danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

13. W ramach działalności ADO nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, z wykorzystaniem zebranych danych osobowych.

Informujemy, że klauzula informacyjna RODO dla użytkowników portali społecznościowych Facebook lub Instagram dostępna jest na naszym profilu na platformie Facebook.

Polityka plików cookies (ciasteczka)

Podobnie jak właściciele wielu innych stron internetowych, używamy tzw. ciasteczek. Tzw. „ciasteczka”, czyli pliki cookies to dane informatyczne, (w tym pliki tekstowe) przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika strony internetowej (komputerze, smartfonie czy laptopie) i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Ciasteczka zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

To Port Meble jako operator serwisu jest podmiotem zamieszczającym na Twoim urządzeniu końcowym pliki cookies, a także posiada do nich dostęp.

Port Meble wykorzystuje ciasteczka w następujących celach:

  • by tworzyć statystyk, umożliwiające zrozumienie, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, a następnie pozwala ulepszyć ich strukturę i zawartość;
  • by dostosować zawartości strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej; ciasteczka pozwalają na rozpoznanie urządzenia użytkownika serwisu i odpowiednie wyświetlenie strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb;
  • utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Na naszej stronie internetowej, stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach strony;
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej;
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

Korzystamy też narzędzia Google Analytics, które umożliwia analizę aktywności użytkowników naszej strony internetowej, np. liczba jej wyświetleń. Pliki cookies w tym zakresie możesz wyłączyć. Taka analiza pozwala na lepsze dostosowanie treści strony internetowej do potrzeb jej użytkowników i ich zainteresowań.

Google Analytics gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony internetowej w sposób automatyczny. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów w Stanach Zjednoczonych i tam przechowywane.

Ponadto, pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym mogą być wykorzystywane przez partnerów współpracujących z nami jako operatorem strony internetowej.

Często jest tak, że przeglądarki internetowe domyślnie, automatycznie pozostają ustawione tak, aby przechowywać plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień w tym zakresie. Możesz dokonać np. zmiany polegającej na blokowaniu automatycznej obsługi plików cookies. Jeśli chcesz to zrobić, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Jeśli odwiedzasz naszą stronę po raz pierwszy zobaczysz komunikat dotyczący stosowania plików cookies. Masz wówczas możliwość wyrażenia zgody na wykorzystywane przeze mnie pliki cookies klikając przycisk „Rozumiem, akceptuję”, możesz również wtedy przejść do ustawień swojej przeglądarki i dokonać stosownych zmian.

Pamiętaj jednak, że wyłączenie lub ograniczenie niektórych plików cookies może spowodować trudności funkcjonalne w wyświetlaniu i korzystaniu z mojej strony internetowej.

Poniże poglądowo wskazujemy, jak dokonać zmiany ustawień ciasteczek w niektórych popularnych przeglądarkach:
Google Chrome
https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=pl&co=GENIE.Platform%3DDesktop

Internet Explorer
https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-i-zarz%C4%85dzanie-nimi-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d

Mozilla Firefox
https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka

Opera
https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/

Safari
https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac